Pardavimų vadovas Mantvydas: „Komanda turi būti vieninga kaip kumštis“

04 kovo, 2024
photo

Ką reiškia 12 metų dirbti pardavimų srityje ir pagaliau išbandyti save naujoje vadovo kėdėje? Mantvydas Žižys gali lengvai atsakyti į šį klausimą. Pardavimų vadovas mini savo karjeros pakilimo metines, dalijasi lyderystės įžvalgomis bei patarimais, kodėl kartais geriau iš kliento uždirbti mažiau.

Kaip filmų kūryba gali nuvesti iki sėkmingos pardavimų karjeros

Pardavimų vadovas pasuko pardavimų keliu neatsitiktinai – pasak jo, kartais verta rinktis tai, kas gerai sekasi:

„Būdamas jaunas kurdavau video reklamas, trumpametražius filmus bei turėjau viziją tapti filmų režisieriumi. Supratau, kad niekas neperka mano darbų, nes nemoku jų pardavinėti. Atsiraitojau rankoves ir pats pradėjau tuo aktyviai užsiimti – pasirodo, kad pardavimai man sekėsi ženkliai geriau nei filmų kūryba. Taip prasidėjo mano dabartinės karjeros kelias.“

Mantvydas atvirauja, kad prieš šešis metus įsidarbinęs „Marino group“ susidūrė su vidiniais iššūkiais:

„Man turint nemažą pardavimų patirties bagažą, daug kas įmonėje buvo nauja. Naujos rinkos, reikėjo išmanyti užsienio įstatymus, kas buvo baisu, ir apskritai turėjau daugelį niuansų išsiaiškinti pats. Nors pirmas mėnuo buvo sudėtingas, metai praėjo sėkmingai: įmonė pradėjo sparčiai augti, suderinau projektą egzotiniame Gibraltare, susibendravau su Suomijos įmone, projektai Bahamose, Singapūre – kas buvo už mūsų vizijos ribų. Pamačiau, kad neprivalau apsiriboti vien Europa – visas pasaulis yra mūsų rinka.“

Gera komanda yra tarsi kumštis

Dažnai galima išgirsti frazes „viršininkas“, „bijau vadovo“ ar „vadovas pakels balsą“. Visi šie pasakymai tikrai NE apie Mantvydą. Jis renkasi kitą svarstyklių pusę, savo lyderystę remdamas ant vienybės bei edukacijos:

„Nauja vadovo patirtis įkvepia būti geru lyderiu, tačiau dar labiau motyvuoja geras komandos atgalinis ryšys, kai perduodu savo, kaip ilgamečio pardavimų vadybininko, žinių bagažą. Džiaugiuosi matydamas, kai mano komandos narys įgauna naujos patirties ir kartu pasiekiame didelius rezultatus. Iš tikrųjų, būdamas vadybininku pats turėjau tokių vadovų, kurie darė spaudimą. Tad dabar stengiuosi būti tokiu lyderiu, kokio man reikėjo karjeros pradžioje.

Visas mano lyderystės pagrindas gali būti paaiškinamas taip: komanda turi būti vieninga kaip kumštis. Kiekvienas individualus rankos pirštas gali būti stiprus, bet niekados nepramuš sienos, ką gali padaryti suspaustas kumštis, Mano nuomone, komanda neturi tarpusavyje jausti konkurencijos, anaiptol, stengiuosi, kad visi jaustųsi gerai, pasitikėtų savimi – su tokiais žmonėmis lengva eiti į priekį.“

Per pardavimų stereotipus į ilgalaikius ryšius

Pardavimai taip pat neapsieina be klijuojamų etikečių kaip ir kitos administracinės sritys. Ar visada parduoti už didesnę kainą ir įsiūlyti nereikalingą prekę yra stiprybė?

„Nežinančiam žmogui tai gali pasirodyti kaip stiprybė, bet iš tikrųjų mūsų rinkoje daugiau naudos atneša atvirumas, analizė, informacijos suteikimas nežinančiam klientui – tai puoselėja ilgalaikius ryšius. Kitaip tariant, greitai uždirbęs neuždirbsi ilgam. Mano patirtis rodo, kad sėkmė ateina žiūrint į ateitį, kai užmezgi ryšius su klientu keliems metams.

Galima sakyti, kad ilgalaikis ryšys su klientu yra tarsi sėkmingos bendradarbystės receptas. Žinoma, kiekviena situacija yra individuali bei nuolat reikalaujanti analizės, kai, pavyzdžiui, vienam klientui svarbu maža kaina, o kitam – gyvas bendravimas. Kartais padarai nuolaidą, atsiperkančią ilgalaikėje perspektyvoje, o kartais atstovi savo poziciją.

Pavyzdžiui, mūsų specialistai sunkiai dirbo nuo mažos komandos laivų statykloje, Prancūzijoje. Prisiimdami visą riziką, daug nusileidome ir finansiškai paaukojome pelną. Šiandien statykloje komanda išaugo iki 400 (kol kas didžiausias mūsų klientas), užsitarnavome gerą vardą ir tapome vieni iš pagrindinių rangovų. Per sukastus dantis prisitaikėme ir laimėjome.“

Kaip atrodo „Marino group“ ateityje?

„Augame sparčiai, savininkai investuoja didelius pinigus į plėtrą, pridedame naujas paslaugų sritis ir jau dabar pritraukiame gerų specialistų į administracijos komandą. Matau, kad išaugsime į didelę kompaniją ir taikysimės tapti vienu didžiausiu žaidėju Europoje, kalbant apie rangos darbus laivų statybos ir industrijos rinkose.“ – pieša viziją Mantvydas.

Jei turi 4 auksines gero pardavėjo savybes (analitinis mąstymas, rizikos vertinimas, ‘multitasking‘ ir komunikacija), laikas tapti Mantvydo komandos nariu! Ieškome pardavimų vadybininkų su anglų, vokiečių kalba (1400-5000 EUR/mėn. netto). Siųsk savo CV el. paštu mantvydas@marinogroup.lt.